La fiecare salon auto organizat in lume, trebuie sa existe un model in fata caruia toata lumea sa se intrebe: "Ce mai e si asta?". O asemenea intrebare poate fi considerata drept un compliment... sau nu.
Volga V12 Coupé, modelul construit de nou-infiintata firma moscovita A: Level, este unul dintre cei mai ciudati hibrizi existenti in lumea auto. Corpul autoturismului este GAZ-21 pur, finisat in culoarea neagra, asemanandu-se extrem de mult cu masinile folosite de membrii de partid ai epocii comuniste si ofiterii temutului KGB.
La prima vedere, pare o amintire sinistra a Razboiului Rece. Dar sub caroseria tipica sfarsitului anilor '50 sunt ascunse angrenajul si interiorul unui BMW 850 si motorul specific modelului BMW V12.
Acest model este prevazut cu o cutie de viteze manuala in sase trepte si produce 380 cai putere. Motorul standard de 5.2 litri, V12 apartinand unui CSI, are destule resurse pentru a accelera de la 0 la 60 de kilometri si a fost calculat la 6,3 secunde, o imbunatatire substantiala fata de greoiul model GAZ-21 coupé din 1957. Cuplul de accelerare este suficient pentru fiecare treapta de viteza.
Elementul clasic de identificare al masinii produse in 1957, grila radiatorului in forma gurii de rechin, s-a pastrat si pe varianta celor de la A: Level. Dar noua versiune este mai lunga, mai joasa si este bineinteles un coupé lipsit de portierele din spate. Acest concept este definit, in mare, de tractiune spate, 380 CP, un motor V12 si un interior de lux care poate fi comparat cu orice model al companiilor producatoare de masini de lux.
Modelul modificat de rusi este usor de manevrat in ciuda celor 2 tone. Volga coupé este o masina grea cu un sasiu sigur si solid ca o nava de lupta, dar manevrabilitatea este comparabila cu a oricarui BMW. Desi caracteristicile sale sunt demne de o masina sport, Volga V12 este mult prea silen