Sute de garaje neautorizate sunt pe punctul de a fi demolate. Consilierii locali au cerut o centralizare a situaţiei garajelor din Târgu Mureş, primãria tãrãgãnând însã încheierea bilanţului de mai bine de o jumãtate de an. Cele mai problematice zone sunt cartierele Tudor şi Dâmbu Pietros. În şedinţa de astãzi a CL, aleşii vor decide demolarea sau trecerea în legalitate a acestor construcţii. Târgumureşenii sunt nemulţumiţi de perspectiva demolãrilor
Deşi consilierii au solicitat o inventariere a garajelor încã de la începutul anului, abia luna aceasta executivul a reuşit sã încheie bilanţul privind construcţiile ilegale de acest tip. Astfel, la şedinţa de CL de astãzi consilierii vor lua la purecat, în funcţie de zone, situaţia garajelor. Dupã cum ne-au declarat o parte dintre consilieri, dezbaterile vor avea loc cu planşele în faţã, urmând ca situaţia din fiecare zonã sã fie discutatã în parte. Deocamdatã urmeazã sã fie luate în discuţie garajele din zona: Ştefan cel Mare, Nicolae Bãlcescu, Ialomiţei, Libertãţii, Aleea Sãvineşti, Piaţa Gãrii, Piaţa Victoriei, Aleea Carpaţi, Depozitelor, Liviu Rebreanu, Mãrãşti, urmând ca "zonele fiebinţi", adicã cartierul Tudor şi Dâmbu Pietros sã fie dezbãtut în cadrul unei alte şedinţe de CL. Se estimeazã cã în aceste cartiere vor fi cele mai multe garaje în ilegalitate. Conform hotãrârilor existente, se vor agrea doar garajele aprobate (adicã cele care au autorizaţie, aici intrând în special garajele autorizate imediat dupã '89) şi cele acceptate din punct de vedere urbanistic de CL, majoritatea fiind tipizate. Garajele fãrã nici o autorizaţie vor fi cele care se vor lua în discuţie, varianta cea mai probabilã fiind demolarea acestora.
Garaje vs. domeniu public
Problema garajelor este una în veche în Târgu Mureş, un alt neajuns în afara construcţiilor ilegale fiind criza de spaţii pentru parcare. Spre exemplu