Anii '70: Despre arta si marxism
1974 Orice demonstratie de principiu asupra artei presupune intelegerea ei, nu numai ca realizare a unui simbol, ci si ca realizare creatoare a unui obiect purtator de simbol; ca definitie dramatica a omului surprins in repetabilitatea lui irepetabila. Realitatea nu poate fi exterioara planului uman concret, arta ramanand mereu, oricare ar fi forma ei de expresie, in cadrul realului. De aici, urmand calea remarcabila a judecatii marxiste in privinta intelegerii istorice, se poate realiza sensul si importanta valorii estetice. (Toma Roman, ?Viata studenteasca?, 14 februarie)
Anii '80: Italianca din Craiova
1989 Nu sunt prea multi interpreti care sa fi reusit performanta de a fi de doua ori laureati la Mamaia - Marina Scupra, Anca Turcasiu, Alexandra Canareica, Simona Florescu, Eliza Peneoasu, Dana Bartzer si cam atat. O atare performanta a inregistrat si talentata solista din Craiova, Ramona Badescu - premiul III in '87 si cel acordat de Teatrul ?Fantasio? in Ô88. Tatal sau este un apreciat compozitor de muzica pentru cei mici, asa incat nu este de mirare ca Ramona a debutat la patru ani in emisiunea radiofonica ?Antena Doljului?, iar pe micul ecran, in programul ?Cabana melodiilor?. A fost studenta la Liceul de arta din Craiova (pian), absolvind apoi Liceul ?Nicolae Balcescu?. Si tot in Craoiva este acum studenta a Facultatii de Stiinte Economice. (Octavian Ursulescu, revista ?Femeia?, octombrie)
Anii '70: Despre arta si marxism
1974 Orice demonstratie de principiu asupra artei presupune intelegerea ei, nu numai ca realizare a unui simbol, ci si ca realizare creatoare a unui obiect purtator de simbol; ca definitie dramatica a omului surprins in repetabilitatea lui irepetabila. Realitatea nu poate fi exterioara planului uman concret, arta ramanand mereu, oricare ar fi forma ei de ex