O delegatie a Ministerului Economiei si Transporturilor (MET) de la Budapesta, condusa de secretarul de stat Gilyian Gyorgy, a participat, ieri, la Cluj, la un simpozion desfasurat in cadrul programului "Uniunea Europeana vine la tine acasa", realizat in parteneriat cu UDMR, care are ca scop familiarizarea intreprinzatorilor din Transilvania cu cerintele Uniunii Europene (UE).
In cadrul discutiilor, au fost atinse si alte subiecte, precum ratificarea de catre Parlamentul Ungariei a Tratatului de Aderare a Romaniei la UE, dar si construirea autostrazii Transilvania. Afirmatiile reprezentantilor Ungariei pun intr-o lumina si mai proasta autoritatile de la Bucuresti.
Reprezentantul Guvernului de la Budapesta a reafirmat sprijinul Ungariei pentru construirea autostrazii Transilvania, subliniind beneficiile economice pe care le-ar aduce aceasta pentru regiune. Gilyian a dezvaluit faptul ca Ungaria va finaliza, pana in 2007, lucrarile la o autostrada care sa se conecteze, la Bors, cu autostrada Transilvania.
Spusele lui Gilyian infirma argumentele premierului Tariceanu, care declarase ca autostrada Transilvania nu este prioritara si pentru ca nu se conecteaza cu nici o alta autostrada din Ungaria.
"Pana in 2006, vor fi finalizate lucrarile pana la Debrecen, iar pana in 2007 soseaua va ajunge la granita", a precizat Gilyian, mentionand faptul ca lucrarile la autostrazi se fac in baza unei legi speciale.
De asemenea, el a declarat ca, pana in 2013, va fi finalizata si o autostrada care va face legatura cu Romania prin Nadlac, de-a lungul Coridorului IV Paneuropean, acest proiect fiind in curs de pregatire. "In legea destinata construirii de autostrazi sunt prevazute si doua surse de finantare. Una este fondul de coeziune al UE, iar restul banilor vor proveni din