Pentru ca, iata, se implinesc opt ani de cand la Giurgiu, o pleiada de colective teatrale se produc in mai multe limbi. Mai multe limbi cu un translator universal insa. Limbajul teatral. Infailibil, generos, versatil. Generator de reflectie si introspectie in randul publicului.
Amfitrionul acestei manifestari culturale, Teatrul Valah, evident, merita - fie si apriori - felicitarile de rigoare. Pentru ca demersul acestuia, suportand furcile caudine ale unei finantari - mai degraba - echivoce anual, persista, treneaza, se metamorfozeaza in traditie.
Luni, 26 septembrie, la orele pranzului, conducatorii Valahului, Mircea Cretu si Livius Rus, au organizat o conferinta de presa, prilej cu care au pus la dispozitia presei locale programul Festivalului. Unul international, dupa cum am fost obisnuiti, doua colective bulgaresti intregind, se intrevede de pe acum, un regal teatral.
Asadar, intre 3 si 6 octombrie, vom avea de-a face cu patru zile pline. Dar sa le nominalizam, punctual, pentru iubitorii Thaliei si nu numai.
Prima zi, luni, 3 octombrie, va deschide manifestarile, la 18.30, cu un vernisaj la o expozitie intitulata "Teatrul in decor si costume", sub semnatura scenografei Olimpia Damian. Imediat dupa aceea, la sapte seara, Teatrul Valah se va prezenta in fata publicului giurgiuvean cu premiera Ultima ora - celebra piesa a lui Mihail Sebastian - in regia lui Mircea Cretu.
Ziua a doua, 4 octombrie, se va identifica cu reprezentatiile teatrelor din Braila si Galati, doua colective cu traditie in teatrul romanesc. "Maria Filotti" Braila si "Fani Tardini" Galati ne vor incanta cu "Un scriitor ratat" dupa Daniil Harms, respectiv "Santaj" ? Ludmila Razumovskaia.
A treia zi, miercuri, 5 octombrie, va debuta matinal, la ora 11.00 petrecand