Cel mai vehiculat nume in piata este cel al vicepremierului George Copos, ale carui intentii sunt deja bine stiute in toata industria hoteliera.
"Interesul vicepremierului fata de Sofitel este cunoscut, dar mai sunt si alti oameni de afaceri interesati, care nu au activat pana acum in industria hoteliera si care lucreaza prin intermediari", spune Paul Marasoiu, de la firma de consultanta Peacock Hotels Management, adaugand ca interesul fata de acest hotel are la baza doua motive: faptul ca Sofitelul are totusi o pozitie buna, in contextul
in care nu prea se mai pot construi hoteluri in centrul orasului, iar in al doilea rand, WTCB este un complex cu facilitati multiple, care poate fi extrem de profitabil.
In ultimii ani insa, din cauza disensiunilor dintre managementul Accor si AVAS, cifra de afaceri a WTCB a scazut drastic, anul trecut fiind primul in care s-a inregistrat o usoara crestere - in 2004, WTCB a obtinut o cifra de afaceri 15,3 milioane euro, cu sase milioane mai putin decat in anul 2000.
"Din pacate, Sofitel nu mai este perceput pe piata la adevarata sa valoare, ca urmare a unui declin al serviciilor pe care piata l-a sesizat", afirma Paul Marasoiu.
WTCB datoreaza AVAS 61,5 milioane euro, suma care nu va putea fi recuperata integral prin vanzarea complexului, evaluat la maximum 36-40 milioane euro. Asa ca varianta scoaterii la licitatie a WTCB este cea mai dezavantajoasa pentru statul roman, care ramane cu o gaura in buget de 15-20 milioane euro.
Asadar, Sofitel este o afacere mai putin profitabila decat hotelul Hilton, al carui pachet majoritar de actiuni a fost recent achizitionat de George Copos. Hilton a avut anul trecut o cifra de afaceri de 18,3 milioane euro, devenind cea mai profitabila unitate din portofoliul Ana Hotels.
Oricum, daca ar cumpara si Sofitel, George C