De obicei, apare in agentie cu un text irezistibil: "Am auzit ca sunteti cei mai tari, mi-a placut ultima voastra campanie, vreau sa lucrez cu voi!" Nu stie mare lucru despre publicitate, dar este prietenos si foarte receptiv la propuneri.
Se lauda cu niste produse pe care vrea "sa le faca branduri" si e gata sa puna pe masa agentiei bugetul campaniei intr-o sacosa: uite acum o trimit pe secretara mea sa va aduca banii din masina! Agentia incepe sa construiasca strategii, concepte, face cercetari de piata, chiar propune spoturi TV.
Dupa o luna-doua, timp in care agentia munceste pentru acest tip de treaba, surpriza: clientul nu mai raspunde la telefon, nu mai este de gasit, a disparut! Acesta e tipul de client-tepar cel mai periculos si perfid: pune agentia sa munceasca fara s-o plateasca. In plus, ii fura si toata munca.
Astfel de clienti nu sunt multi pe piata, dar tepele lor rafinate sunt mai dureroase decat tepele clasice: clientul care nu-si plateste agentia pentru serviciile prestate. tepele clasice, cand clientul se muta de la o agentie la alta fara sa plateasca, au fost foarte frecvente in anii ‘90, anii de pionierat ai publicitatii autohtone.
Atunci, contractele se incheiau pe o foaie de hartie, pe coltul mesei, intre client si accountul agentiei. Acum, lumea publicitatii a evoluat, s-a civilizat, contractele sunt avizate de mai multi avocati, iar "teparii clasici" s-au mai rarit.
In urma cu doi-trei ani, s-a discutat in Uniunea Agentiilor de Publicitate din Romania (UAPR) stabilirea unei "liste negre" a clientilor tepari si rau, platnici, o initiativa care se dorea a fi o masura de asanare a pietei de publicitate.
Initiativa a fost abandonata, pentru ca s-a ajuns la concluzia ca Uniunea nu este o instanta morala si ca, pana la urma, o experienta cu un tepar tine de business-ul fiecarei a