Seria cadourilor pe care Cabinetul Tariceanu le face prietenilor de-o viata continua cu o gaselnita a Ministerului Finantelor Publice, denumita "valoare de referinta" a pretului pentru tigarete.
Se poate concluziona, de aceasta data, chiar inainte de a face demonstratia, ca premierul Calin Popescu Tariceanu l-a matrasit pe Ionut Popescu si l-a instalat pe Sebastian Vladescu in fotoliul de ministru al finantelor tocmai pentru a incununa cu succes actiunile actualului executiv in beneficiul companiei reprezentate de prietenul "etern" al lui Tariceanu, Peter Imre.
Planul urzit de Tariceanu, Vladescu si Imre este menit sa-i scoata din joc pe toti producatorii si importatorii de tigarete din segmentul "Base" si "Value".
Prin noul proiect de cod fiscal pentru 2006, propus pentru dezbatere publica zilele trecute, este stabilit faptul ca "pretul maxim de vanzare cu amanuntul stabilit de catre persoana care produce tigaretele in Romania sau care importa tigaretele in Romania nu poate fi mai mic decat o valoare de referinta care sa reprezinte 76% din pretul maxim de vanzare cu amanuntul aferent tigaretelor din
categoria de pret cea mai vanduta". Cu alte cuvinte, cele mai vandute tigarete din Romania - coincidenta!, marca produsa de Philp Morris International - vor face regula pe piata, nici un alt tip de tigarete neputand fi comercializat cu un pret mai mic de 76% fata de pretul acestor tigarete.
In spatele denumirii pretentioase de "valoare de referinta" se ascunde, de fapt, "pretul minim" al tigaretelor, concept extrem de criticat si profund neconcurential pe care Ministerul Finantelor Publice a lasat sa se inteleaga, initial, ca l-a abandonat.
Categoria de pret cea mai vanduta este, in limbajul vanzarilor, MPPC - Most Popular Price Category -, cea mai populara categorie de pret, si pe piata din Romania e