Bucuresteanul Marian Muha a fost pasionat de zbor inca din copilarie. Intotdeauna si-a dorit un avion numai al lui. Visul i s-a implinit la maturitate cand a reusit sa-si cumpere unul. Bucuresteanul Marian Muha a fost pasionat de zbor inca din copilarie. Intotdeauna si-a dorit un avion numai al lui. Visul i s-a implinit la maturitate cand a reusit sa-si cumpere unul.
Dar, pentru ca sa-l fo-loseasca, trebuia sa detina licenta de zbor. A invatat sa zboare sub indrumarea unui instructor si a intrat repede in randurile romanilor care se pot deplasa printre nori cu un aparat ultrausor. Acesta poate cantari, impreuna cu pilot si pasager, pana la 550 de kg si este alimentat cu benzina, ca orice autoturism. Marian a primit licenta, apoi si-a mai cumparat un avion, mult mai rapid decat primul. "O ora de scoala cu avionul personal costa intre 10 si 15 euro, iar cu avionul scolii 100 de euro. Pentru a putea pilota un aparat de zbor, in Romania este necesara obtinerea unei licente care este specifica fiecarei clase in parte si anume: avioane ultrausoare pana la 450 kg, motodeltaplane, baloane, explica Marian Muha. In final se va da un examen la Aeroclubul Romaniei. In momentul de fata, avand peste 200 de ore de zbor, am devenit instructor si pot, la randul meu, sa-i invat pe altii. Cursurile se fac chiar pe avionul cu care am invatat eu sa zbor, un Ikarus C 22, cu dubla comanda. Sincer va spun: zborul te face mai tolerant, mai bun si-ti schimba viata total."
Conditii pentru un candidat la cursurile de zbor
* Sa fie sanatos fizic si psihic
* Sa efectueze minimum 35 de ore de practica sub indrumarea unui instructor specializat
* Sa fie un bun cunoscator al fenomenelor meteorologice
* Sa aiba notiuni tehnice referitoare la zbor si la aparat, dar si de prim ajutor.