Piata de obiecte sanitare a crescut anul acesta cu 7%, fata de nivelul inregistrat in 2004, de peste 32 milioane de euro, apreciaza conducerea companiei Roman Ceram, producator de obiecte sanitare si placi ceramice pentru sobe.
Pe piata de obiecte sanitare, compania concureaza cu producatorul Mondial Lugoj, aflat in portofoliul grupului german Villeroy&Boch, compania Delta Distribution, precum si cu mai multi importatori. Tendinta de crestere a pietei de obiecte sanitare a inceput inca de anul trecut.
"Anul acesta ne asteptam la o cifra de afaceri de peste 10 milioane de euro, in crestere cu 18% fata de anul trecut", spune Iulian Sugaru, director general al Roman Ceram.
Compania a realizat anul trecut un profit net de 1,5 milioane de euro.
Roman Ceram si-a marit anul acesta productia de obiecte sanitare cu 50%, in urma unei investitii de 7,2 milioane de euro intr-o linie de productie. Compania a ajuns la o productie de 750.000 de obiecte sanitare pe an in crestere fata de 500.000 de obiecte sanitare anul trecut. Investitia a fost demarata printr-un credit de 4,7 milioane de euro de la BCR, iar 1,5 milioane de euro au fost din surse proprii. Aceasta noua linie de productie face parte dintr-un proiect mai amplu care se va ridica la 12,4 milioane de euro.
"Preconizam sa recuperam aceasta suma in aproximativ patru ani si sa putem derula ce-a de-a doua parte a proiectului de investitii in urmatorii patru ani", precizeaza Sugaru.
Potrivit datelor prezentate de companie, Roman Ceram a ajuns anul trecut la o productie anuala de 6.000 de tone de obiecte sanitare si aproximativ 9.000 de sobe de teracota. Din productia de obiecte sanitare, peste 70% sunt destinate exportului catre Franta, Italia, Cehia, Ungaria si Orientul Mijlociu.
Roman Ceram a fost infiintata in 1955 si a avut ca activit