Palatul Mogosoaia gazduieste astazi vernisajul expozitiei romano-franceze "Aux marches du palais" - "Pe treptele palatului", ce reuneste instalatii si fotografii concepute astfel pentru a dialoga cu arhitectura singulara a vestitului asezamant brancovenesc. Tineri artisti ai Scolii Superioare de Arte din Paris - Cergy au ocupat pivnita, ghetaria si vechea cuhnie a palatului cu lucrari al caror mesaj rezoneaza cu specificul sitului. Mathilde Cameirao prezinta in "Gradini suspendate", o colectie de seminte recoltate din sit ce va deveni, in timp, o gradina compozita, un teritoriu fragmentat in care se vor regasi plante din spatii indepartate. Camille Rossi propune in compozitia "Romania – Mogosoaia", o arhitectura de voiaj, pliabila. Un palat usor, plutitor, ancorat pentru o vreme, in pivnita Mogosoaiei… ca o fantoma. Romain Huteau prezinta in "Octo", o instalatie-ecou la arhitectura cuhniei, in care jocul octogonului de lumini raspunde celui din turla, reflectat intr-o oglinda. Olivier Lapert invita la "O utila visare" compusa din portrete miscatoare ce obliga spectatorul sa focalizeze chiar el imaginea, sa o puna la punct, spre a deveni clara. Alaturi de expozantii francezi, Ana Oprescu, de la Universitatea de Arte Bucuresti, prezinta fotografiile realizate in cursul performingului de costum, semnat Unda Pop si Costin Anghel, sustinut in 18 septembrie la palatul Mogosoaia, de studenti ai UNATC. Parterul palatului este ocupat de o ampla expunere-instalatie intitulata "Lucruri", avand-o ca autoare pe Cristina Passima. Compunerea permite lectura spatiului in care este amplasata, spatiu care dobandeste astfel sensuri multiple: obiect, semn si privitor reinvestesc simbolic anumite campuri ale vizualului - cotidian sau nocturn - creand o atmosfera de subtile referinte estetice. Manifestarea, ai carei curatori sunt Catherine Lobstein, profesor de istoria artei, si Doina Man