Romanii se uita la televizor, in medie, patru ore pe zi. In timp ce
Desi nemultumiti de calitatea emisiunilor, romanii raman in fata televizorului
Romanii se uita la televizor, in medie, patru ore pe zi. In timp ce un european consuma mult mai putin audiovizual si prefera sa se distreze in oras, cu prietenii sau familia, romanul evadeaza din cotidianul plin de griji, pe canapeaua din sufragerie, in fata televizorului. Divertismentul in sine nu este nici pe departe un lucru rau, spun specialistii. Rau este cand ponderea informatiei sau educationalului este mult prea mica, iar divertismentul oferit e foarte mult si de proasta calitate. In conditiile actuale ale pietei mass-media, televiziunile tin insa mai mult la rating si la banii veniti din publicitate decat la culturalizarea sau informarea publicului. Astfel, indiferent ca este vorba de postul public sau de televiziunile comerciale, umorul predomina intr-o maniera grosiera, mistocara si frizeaza de multe ori vulgaritatea. Iar lucrurile nu se vor schimba prea curand, chiar daca printre telespectatori se contureaza deja un segment mai critic si elevat care migreaza spre posturile si emisiunile specializate.
O problema de constiinta si bun-gust
Tendinta de tabloidizare a presei, de fictionalizare a stirilor si vulgarizare a formatelor clasice de televiziune este o tendinta generala, crede directorul TVR Cultural, Daniela Zeca Buzura. ?Este un cliseu afirmatia ca publicul este cel care comanda programele de televiziune. In fapt, continutul programelor este dictat de manageri focalizand, desigur, si pe preferintele audimatului. E o problema de constiinta, de gust si de optiune a producatorilor de televiziune, a distribuitorilor, a CNA-ului si a telespectatorului?, adauga Zeca Buzura.
Din experienta ultimilor ani, Zeca Buzura a constatat ca romanii devin din ce in ce mai critic