O campanie promotionala, chiar daca scumpa, poate aduce profituri mari companiei care o foloseste. Promovarea marcii Beciul Domnesc a costat 300.000 de euro. Rezultatul: compania si-a triplat profitul.
Marile companii de vin anunta cresteri ale profitului lor in acest an, in ciuda ploilor care au afectat productia.Viile pe rod aflate in cultura au acoperit in acest an 194.900 ha, din care peste 100.000 ha sunt cultivate cu soiuri nobile si 13.400 ha cu struguri de masa.
Principalele soiuri de struguri albi de vin cultivate sunt Sauvignon, Chardonnay, Pinot gris, Feteasca Alba, Feteasca Regala, Tamaioasa Romaneasca, Grasa de Cotnari, Riesling Italian, iar cele cu struguri rosii sau roze sunt Feteasca Neagra, Pinot Noir, Merlot, Babeasca Neagra, Cadarca, Negru de Dragasani. Din recolta acestui an se estimeaza obtinerea unei productii
de vin cifrate la 3,085 milioane hl, circa 10% din aceasta cantitate fiind orientata catre pietele externe. Exportul de vinuri a adus in tara, in prima jumatate a anului 2005, aproximativ zece milioane de euro, cu 8,1% mai putin fata de aceeasi perioada a anului trecut. Vinul ocupa in prezent locul sase in cadrul produselor agroalimentare
Vincon Vrancea, al patrulea mare jucator pe piata romaneasca a vinului si-a triplat profitul in primele sase luni ale acestui an in comparatie cu perioada similara a anului trecut, castigand 760.000 de euro. Profitul ridicat este legat de cresterea cu 23% a cifrei de afaceri cu 23%, care a ajuns la 10,5 milioane euro in primele sase luni.
Compania a inregistat cele mai mari vanzari in primul trimestru, de 7,6 milioane de euro. Cresterea s-a bazat pe promovarea marcii Beciul Domnesc, in care Vincon a investit 300.000 euro intr-o campanie publicitara.
Vincon este lider pe piata vinului de masa, care a avut vanzari in crestere in primul t