Chiar daca din punctul de vedere al creativitatii reclamele „made in Romania" au ajuns la nivelul celor occidentale, in ceea ce priveste legalitatea, etica si loialitatea acestora fata de consumatori lucrurile par inca destul de neclare. Scrisul ilizibil cu steluta, plasat undeva in umbra unui slogan superofertant, este un tertip vechi si uzat de eludare a legii si de fraierire a consumatorului. La noi insa, aceste reclame au fost in top intreg anul.
Este clar ca acest gen de publicitate „cu ravase", al caror continut il afli abia cand esti incercuit de agentii de vanzari, nu poate avea efecte pozitive pe termen lung. Dezamagirea care il cuprinde pe consumator dupa ce afla ca lucrurile nu stau chiar ca in reclama este la fel de mare ca si entuziasmul initial pe care i l-a produs publicitatea care continea adevarul trunchiat.
Dupa ce descifreaza scrisul ilizibil, afla ca dobanda este prea mare ca sa se angajeze la un asemenea demers sau ca pentru produsul pe care si-l dorea trebuie sa mai faca niste drumuri deoarece e mai scump decat limita de credit.
Si totusi, la noi, tot anul a fost dominat de acest gen de reclame. Este interesant de observat care va fi reactia consumatorilor in perioada care vine, dupa ce, ca urmare a interventiei Consiliului National al Audiovizualului, scrisul din aceste reclame a fost marit suficient pentru a putea fi citit pe ecran.
Vor mai fi tot atat de multi amatori de credite instant sau se vor prefera creditarile clasice, acelea pentru care se solicita carte de munca, girant, adeverinte?
Publicitate inselatoare cu adevaruri trunchiate
Tot anul, spoturile cu steluta de trimitere la un text indescifrabil au rulat nestingherite, cu voia Consiliului National al Audiovizualului, care uitase de propria sa Decizie nr. 254/2004 privind publicitatea si teleshoppingul.
Potr