In urma unor negocieri dificile, statul roman va prelua de la lichidatorii coreeni 51% din actiunile companiei Daewoo Automobile Romania (DWAR). Saptamana viitoare ar putea fi semnat un acord ce va cuprinde conditiile in care se va desfasura tranzactia, acesta fiind ultimul pas inainte de semnarea contractului de transfer al actiunilor de la lichidatorul coreean catre partea romana.
In ultima vreme, mai multi oficiali romani s-au grabit sa anunte data la care va fi semnat contractul ce va consfinti transferul actiunilor DWAR de la lichidatorul coreean in proprietatea statului roman: 16 octombrie.
O bucurie facuta sefului statului roman, care planuieste o vizita in Coreea dupa 20 octombrie, conform declaratiilor lui Codrut Seres, ministrul economiei, dar si un pas absolut necesar, intrucat, incepand cu acea data, firma craioveana nu mai primeste piese de schimb.
Secretele care au invaluit detaliile Memorandumului semnat intre General Motors, Daewoo Motor si creditori au semanat confuzie. Desi s-a spus ca, din luna octombrie, expira licentele de fabricatie a automobilelor produse la Craiova, adevarul este altul. Licentele au fost acordate la date diferite si expira incepand cu anul viitor.
Potrivit contractului incheiat in 2002 intre General Motors Daewoo Coreea si DWAR, coreenii s-au angajat sa furnizeze piese de schimb fabricii din Craiova pana la jumatatea lui octombrie 2005. Licenta de fabricatie pentru Cielo expira in 2006, modelul Nubira poate fi fabricat pana in 2007, iar productia Matizului poate continua pana in 2009.
"Vom incerca sa definitivam contractul si sa inchidem tranzactia chiar inaintea datei de 16 octombrie", a precizat, pentru SFin, Mihai Catuneanu, presedintele Oficiului Participatiilor Statului si Privatizarii in Industrie (OPSPI).
El nu a dorit sa faca alte comentarii pe marg