Micul magazin Casa Pescarului si marile afaceri Zapp sau Sensiblu au in comun ofertele de reduceri de preturi la marfuri sau servicii. De la vanzatorul de undite si pana la marile retele de benzinarii, ofertele de fidelizare, care urmaresc capturarea unei clientele constante, se raspandesc tot mai mult pe piata autohtona.
Un roman din zece are un card de fidelitate, arata statisticile producatorilor de carduri.
"Exista in prezent circa 1,5-2 milioane de carduri de fidelizare si ritmul lor anual de crestere depaseste 50%, estimeaza Mihai Davidescu, director de vanzari al producatorului de carduri de fidelizare Plasticard Romania. "Am dezvoltat sisteme de carduri de fidelitate pentru firme de telefonie, hoteluri, restaurante, magazine. Am emis aproape 300.000 de carduri in doi ani de activitate".
Davidescu spune ca in majoritatea cazurilor reducerile oferite prin programe de fidelizare cu card variaza intre 5 si 20%, in unele cazuri urca insa pana la 50%. "Se oferta puncte de reducere pentru produse sau servicii, dar si premii constand in excursii sau obiecte promotionale.
Deocamdata, nu s-a ajuns, insa, la oferirea unui bun de valoare ridicata, cum ar fi un autoturism", spune Davidescu. Unele firme ofera 2.000 - 3.000 de carduri, altele urca pana la 20.000-30.000, afirma Davidescu.
Benzinariile MOL vor lansa saptamana aceasta un card de fidelitate, prin care cumparaturile vor da posibilitatea achizitionarii la pret redus sau chiar gratis a unor produse, inclusiv combustibili. Presedintele Altex, Dan Ostahie, ne spune ca si reteaua de electronice si electrocasnice va lansa un card de fidelitate saptamana aceasta.
Ofertele de reducere de pana la 10-20% au prins foarte tare la public si, in prezent, pana si micile magazine, precum laboratorul foto DigitalOne, au sute de clienti "fideli" care beneficia