Saptamana trecuta Consiliul National al Audiovizualului a decis ca o reclama la Dacia Logan trebuie scoasa din circulatie pentru ca ii incurajeaza pe romani sa treaca pe rosu. Ralu Filip & Co s-au declarat ingrijorati de faptul ca reclama cu pricina sugereaza ca e nemaipomenit sa incalci legile circulatiei.
Un alt spot a fost scos din difuzare pentru ca incuraja tragerea semnalului de alarma in scopul achizitionarii de coniac. Ca atare, membrii CNA au decis sa ii fereasca pe romani de pacat.
Motivul pentru care nevoia CNA de a face acest lucru este cutremuratoare are de-a face cu un proces intentat in SUA anului 1990 de parintii unor adolescenti sinucigasi unei formatii de muzica rock deoarece sustineau ca muzica respectivului grup i-a impins pe bietii copii sa-si ia viata.
Ideea ca parintii ar fi putut avea o oarecare vina neglijandu-si copii era cam incomoda. A fost mai simplu ca acesti parinti sa dea vina pe cinci baieti cu plete din formatia rock. Ei i-au pus pe copii sa se omoare.
In aceeasi ordine de idei se afla exemplul acelei doamne din SUA care si-a cumparat cafea de la McDonald’s McDrive. Dupa ce-a platit cafeaua, si-a plasat-o strategic intre picioare si a condus in treaba ei. Problema a intervenit cand a pus frana si a strans ceasca de polistiren intre coapse, frigandu-se grav.
La iesirea din spital a dat in judecata McDonald’s ca vinde cafea prea fierbinte si ca nu avertizeaza lumea in sensul asta. McDonald’s s-a fript atunci cu o penalizare de milioane.
Mai recent, doua fete adolescente din Bronx au dat in judecata tot McDonald’s pentru ca le-a vandut mancare grasa care le-a dat siluete de cetaceu. Nu e vina dragelor de ele ca au mancat Big Mac-uri la greu, e vina McDonald’s ca le-a vandut.
In SUA anului 2005, mai toate produsele puse la vanzare au pe ambalaj avertismente despre potentialele pericole