Conflictul dintre sustinatorii si opozantii culturilor modificate genetic a ajuns si pe masa consumatorilor. Un recent studiu al reglementarilor Uniunii Europene in domeniul produselor agricole provenite din plante modificate genetic, studiu realizat de trei cercetatori europeni, indica o tendinta constanta de crestere a costurilor pentru procesatorii europeni. Eticheta “non OMG” devine tot mai scumpa, pe masura ce furnizorii traditionali de soia si porumb ai Europei se indreapta cat
Conflictul dintre sustinatorii si opozantii culturilor modificate genetic a ajuns si pe masa consumatorilor. Un recent studiu al reglementarilor Uniunii Europene in domeniul produselor agricole provenite din plante modificate genetic, studiu realizat de trei cercetatori europeni, indica o tendinta constanta de crestere a costurilor pentru procesatorii europeni. Eticheta “non OMG” devine tot mai scumpa, pe masura ce furnizorii traditionali de soia si porumb ai Europei se indreapta catre culturile transgenice.
Potrivit raportului, in urmatorii ani, margarina s-ar putea scumpi cu 17%, iar biscuitii cu 2,3%. Industria de crestere a pasarilor ar putea inregistra cresteri de aproape zece procente. Desi aceste scumpiri nu par dramatice pentru producatori, impactul cel mai mare se va inregis-tra la nivelul profitabilitatii firmelor din industria alimentara, ceea ce va afecta competitivitatea globala a unui sector sensibil pentru europeni.
Costurile suplimentare provin de la cererea europenilor ca produsele obtinute din culturi modificate genetic sa fie separate de cele obisnuite. Acest lucru presupune ca filiera produselor agro-alimentare, pornind de la semanat si sfarsind la magazin, sa fie controlata si verificata de organisme care sa garanteze calitatea non OMG a produselor.
Americanii, principalii pro