In timp ce AVAS isi declina atributiile, la societatea ARO Campulung situatia devine tot mai grea. Nu cu mult timp in urma, Aro producea cate 50 de masini pe luna, iar in septembrie unitatea inca mai lucra la 10% din capacitate. In prezent, procesul de productie este oprit complet.
"De o saptamana, productia la ARO este oprita, la fel si energia electrica", ne-a declarat liderul sindical Gheorghe Apostu. Sistarea furnizarii de energie electrica are la baza datoriile acumulate, cifrate la circa trei-patru miliarde de lei, si pe care proprietarii ARO refuza sa le achite.
In plus, promisiunile facute de reprezentantii Cross Lander privind acordarea salariilor restante pana la sfarsitul lunii trecute au ramas la stadiul de promisiuni. Nici pana in prezent, o parte a lefurilor aferente perioadei octombrie-decembrie 2004 nu a fost platita, la aceastea adaugandu-se realizarile salariale din iulie a.c. pana in prezent.
Pentru ca problemele de la ARO nu se amelioreaza, sindicalistii de pe platforma cer Autoritatii pentru Valorificarea Activelor Statului sa intervina cu orice pret.
"AVAS, prin departamentul de postprivatizare, ar trebui sa ia masuri. Tot cei de aici ar trebui sa ii someze pe americanii de la Cross sa isi indeplineasca obligatiile asumate prin contractul de vanzare-cumparare sau sa faca demersuri pentru anularea acestui act", ne-a declarat Apostu.
O delegatie de la ARO urmeaza sa aiba, in decursul zilei de azi, o intalnire cu vicepresedintele pe probleme de postprivatizare, Corin Nicolae Lunganu, pentru a se cauta solutii privind detensionarea situatiei.
Totusi, este greu de crezut ca se vor gasi solutii miraculoase, in conditiile in care, in repetate randuri, americanii au promis sa relanseze productia, fara ca acordurile de principiu sa se fructifice in vreun fel.
Problemele de