Ministrul maghiar al Finantelor, Janos Veres, a promis autoritatilor din Bistrita-Nasaud ca va sustine proiectul ca autostrada Budapesta-Odesa sa treaca prin acest judet si nu prin Salaj, asa cum a fost prevazut initial.
Prefectul Szilagyi Ioan a declarat ca demnitarul strain a efectuat, duminica, o vizita in judet, insotit de presedintele Consiliului Judetean Szabolcs-Szatmar-Bereg, Gazda Laszlo, si de alte oficialitati din Ungaria.
Vizita a fost una scurta, dar eficienta, potrivit sursei citate, intrucat s-a decis infratirea localitatii Rodna cu un oras maghiar si derularea unor proiecte comune care sa atraga surse externe. Szilagyi a adaugat ca a mai fost abordata si problema autostrazii Vaja-Baia Mare, ca prima etapa a Coridorului Budapesta-Odesa.
Pentru acest tronson, studiile de preconstructie sunt programate pentru intervalul 2005-2006, realizarea lucrarii urmand sa aiba loc in perioada 2007-2010. Proiectul este propus spre finantare prin Fondul European de Dezvoltare Regionala.
Autostrada propune adaugarea la retelele de transport din Europa de Est a unui nou coridor vest-est, de la Budapesta la Odesa, pe ruta: Budapesta-Polgar-Nyiregyhaza-Vaja-Csengersima/Petea-Baia Mare-Borsa-Suceava-Iasi-Sculeni-Chisinau-Pervomaise/Kucur Ham-Odesa.
Acest coridor ar fi solutia ideala de a conecta aceste regiuni si Europa de Vest prin punctul nodal reprezentat de Budapesta. Adaugarea acestui coridor, denumit Coridorul Budapesta-Odesa va reduce disproportia majora intre densi-tatea retelei din nord-estul Romaniei, Republica Moldova si sudul Ucrainei si reteaua din restul Europei de Est.
Lungimea coridorului pe teri-to-riul Romaniei este de aproximativ 460 de kilometri. Viitoarea autostrada poate fi impartita din punct de vedere functional i