In cadrul unei intalniri pe care reprezentantii CNA au avut-o cu directorii de marketing ai posturilor de televiziune au fost adoptate o serie de masuri menite sa clarifice "informatiile ascunse" pe care unele dintre produsele promovate le contin.
Cea mai importanta dintre aceste decizii se refera la obligativitatea afisarii pretului standard si nu CIP la automobile. Pretul CIP reprezinta valoarea automobilului fara TVA-ul aferent si acciza care poate fi cuprinsa intre 1,5-9% in functie de capacitatea cilindrica a motorului.
Solicitati de redactorii Hotnews.ro, oficialii de la Asociatia Producatorilor si Importatorilor Auto nu si-au exprimat inca un punct de vedere asupra efectelor acestei decizii.
Masura CNA-ului vine ca urmare a unui numar de semnale de alarma trase, prin care se considera ca prin reclamele auto astfel prezentate, cumparatorul este "inselat" si pus pe drumuri fara motiv. Practic intre pretul de promovare si cel pe care clientul urmeaza sa-l plateasca in final exista o diferenta de aproximativ 25%.
In conditiile in care peste 80% din autoturismele vandute pe piata romaneasca sunt comercializate in sistem leasing, iar firmele finantatoare nu sunt romanesti, masura reflectarii preturilor fara taxele destinate statului pare indreptatita.
Efectele acestei decizii a Consiliului National al Audiovizualului va afecta in masuri diferite importatorii de autoturisme. Astfel, compania importatoare a marcilor de lux BMW, Mini, MG, Rover, au declarat pentru Hotnews.ro ca absenta promovarii prin intermediul televiziunii a marcilor pe care le importa tine exclusiv de caracteristicile potentialilor clienti.
Promovarea marcilor din portofoliul Automobile Bavaria, se face pe cai dinamice respectiv promovare prin campanii outdoor, Internet si presa scrisa, mediu care nu se supune autoritatii CNA. @