Am intalnit multi angajati, de la diferite niveluri ierarhice, care au idei de imbunatatire a proceselor si de reducere a cheltuielilor / crestere a veniturilor. Din pacate nu prea sunt ascultati de catre manageri, in parte din cauza orgoliului profesional (“Cum sa stie un angajat mai multe decat mine?”), parte din cauza dezinteresului, la nivel de companie, fata de ideile de imbunatatire. Companiilor care doresc sa fructifice acest potential inovator, le propunem un progra
Am intalnit multi angajati, de la diferite niveluri ierarhice, care au idei de imbunatatire a proceselor si de reducere a cheltuielilor / crestere a veniturilor. Din pacate nu prea sunt ascultati de catre manageri, in parte din cauza orgoliului profesional (“Cum sa stie un angajat mai multe decat mine?”), parte din cauza dezinteresului, la nivel de companie, fata de ideile de imbunatatire. Companiilor care doresc sa fructifice acest potential inovator, le propunem un program care sa se deruleze dupa urmatorii pasi:
1. La fiecare raport, faceti o sinteza pe care apoi o veti prezenta. Cine doreste mai multe informatii, poate consulta raportul sau va poate pune intrebari referitoare la anumite aspecte.
2. Stabiliti o politica clara in domeniul inovarii (ceva asemanator cu ceea ce este la 3M: “La fiecare patru ani, minimum 25% din cifra de afaceri va fi generata de produse noi”).
3. Reamintiti in permanenta acest mesaj prin intermediul managerilor, al intranetului, al panourilor de afisaj si al articolelor din publicatiile interne.
4. Constientizati managerii ca unul dintre rolurile lor este de a analiza propunerile de imbunatatire si de a se asigura ca cele selectate vor fi implementate.