Volkswagen, Daimler Chrysler, Hewlett Packard, Sony. Printr-o bizara coincidenta, toate cele patru multinationale se pregatesc sa “taie” mii de joburi in perioada urmatoare. Cauzele, declarate public de catre reprezentantii companiilor, par sa fie necesitatea reducerii costurilor, in cazul industriei auto, si concentrarea pe anumite nise de piata, asadar, orientarea prioritara pe anumite categorii de produse, in cazul firmelor de IT si high-tech. Toate aceste schimbari se p
Volkswagen, Daimler Chrysler, Hewlett Packard, Sony. Printr-o bizara coincidenta, toate cele patru multinationale se pregatesc sa “taie” mii de joburi in perioada urmatoare. Cauzele, declarate public de catre reprezentantii companiilor, par sa fie necesitatea reducerii costurilor, in cazul industriei auto, si concentrarea pe anumite nise de piata, asadar, orientarea prioritara pe anumite categorii de produse, in cazul firmelor de IT si high-tech. Toate aceste schimbari se petrec in timp ce economia americana se confrunta cu probleme grave, iar in tarile Uniunii Europene se duc permanent dispute pe marginea legislatiei privind forta de munca.
Pentru a putea anunta oficial decizia de a efectua concedieri masive, Volkswagen si Daimler Chrysler au fost nevoite sa negocieze la sange cu sindicatele. In final, cei doi principali producatori de automobile din Germania au obtinut concesii. Cat priveste sindicatele din Franta, acestea nu sunt la fel de intelegatoare. La jumatatea lunii trecute, cateva sute de persoane, angajati ai Hewlett-Packard, au iesit in strada pentru a protesta fata de intentiile angajatorului lor. Este vorba de apoximativ 1.200 de persoane care ar urma sa fie “puse pe liber” pana in anul 2008, potrivit declaratiilor preluate de mass-media.
In urma presiunii sindicatelor, Volkswag