Usorul avantaj al dreptei in alegerile din Germania, castigat in mare parte datorita reformelor fiscale promise in campanie, precum si victoria in alegerile parlamentare din Polonia a liberalilor angajati in introducerea cotei unice, determina si mai mult tarile traditionale europene sa se gandeasca la modificarea sistemelor lor de taxare. Prin febra alegerilor parlamentare, din 2007, va trece si Franta; liderii aflati in concurenta deja si-au axat discursurile electorale pe reforma fiscala. Ast
Usorul avantaj al dreptei in alegerile din Germania, castigat in mare parte datorita reformelor fiscale promise in campanie, precum si victoria in alegerile parlamentare din Polonia a liberalilor angajati in introducerea cotei unice, determina si mai mult tarile traditionale europene sa se gandeasca la modificarea sistemelor lor de taxare. Prin febra alegerilor parlamentare, din 2007, va trece si Franta; liderii aflati in concurenta deja si-au axat discursurile electorale pe reforma fiscala. Astfel, primul-ministru francez, Dominique Villepin, a anuntat, in cursul acestei luni, intentia de a reforma, incepand cu 2007, impozitul pe venit, prin diminuarea numarului de transe de impunere de la sapte, in prezent, (intre 6,83% si 48,09%) la patru sau chiar trei, alaturi de limitarea deducerilor. Reforma numita “revalorificarea modelului social” are ca obiectiv revigoarea pietei muncii si cresterea puterii de cumparare a francezilor. La scurt timp, candidatul dreptei la presedintie, actualul ministru de interne, Nicolas Sarkozy, iese in public si afirma ca deducerile fiscale nu trebuie sa reprezinte mai mult de jumatate din venitul fiecarei persoane, dar precizeaza ca fiscalitatea franceza este prea ridicata, fiind cu sase puncte peste a majoritatii tarilor din Uniunea Europeana. “Obiectivul nostru este de a aduce, in urmatorii cinci ani, taxele la jumatatea Europei”, s