In disperarea de a face fata macar unor minime sarcini bugetare fara majorarea TVA sau a nivelului cotei unice - ceea ce ar parafa un esec al abordarii fiscale alese de cand a preluat carma -, actuala guvernare cauta si iar cauta impozite si taxe de rangul doi din punctul de vedere al impactului pentru buget, prin a caror majorare sau prin a caror noua introducere sa poata conta pe incasari suplimentare.
Unele majorari sunt justificate, precum aplicarea cotei de 16% asupra castigurilor din tranzactii bursiere, impozitarea tot cu 16% a castigurilor din transferul proprietatilor imobiliare dobandite prin mostenire sau la schimb, restrangerea categoriilor de cheltuieli deductibile in calculul profitului impozabil si chiar reducerea de la 300 de litri la 50 de litri a cantitatii de tuica si rachiuri, scutite de taxe, produsa in gospodarii individuale. Alte majorari sunt binevenite, precum taxele pe lux, respectiv marirea progresiva a impozitelor pe cladirile a caror suprafata depaseste 100 mp, suplimentarea impozitelor pe autoturisme pe grupe de 2000 cmc (cu o valoare minima de 150 lei noi la cele peste 3.000 cmc), precum si majorarea taxei pe yacht-uri de la 1.800 lei la 5.000 de lei noi pe an. In masura in care si acest guvern, ca si cele anterioare, nu pare decis sa faca ceva impotriva hotiilor care au avut loc din banul public, confiscand din averile realizate din banul si avutul public, macar sa se impoziteze mai sever bunurile de lux, in covarsitoare majoritate parte a unor averi ilicite.
Alte impozite, ce ar urma sa fie nou introduse, sunt insa pur si simplu taxe pe fumarit, inventii ale unei autoritati aflate la ananghie, precum taxa pe scaune pentru restaurante, indiferent de forma si titulatura sub care va fi instituita o asemenea taxa. Pretextul pare a fi evaziunea fiscala din restaurante. Daca este asa, atunci este vorba de o confuzie. Ev