Valentin Zeicu, directorul Administratiei Canalelor Navigabile(Foto: )
Asigurarea adancimilor optime in porturile maritime romanesti si pe Canalul Dunare-Marea Neagra reprezinta o conditie esentiala pentru desfasurarea navigatiei si implicit pentru evitarea blocajelor in traficul de marfuri, aspect de care depinde „sanatatea" schimburilor comerciale ale Romaniei si, in ultima instanta, functionarea economiei autohtone.
La ora actuala, situatia adancimilor in Portul Constanta si pe Canalul Dunare-Marea Neagra este buna, insa indeplinirea acestui obiectiv presupune cheltuirea unor sume importante din bugetele CN APMC si CN ACN, mai ales in perioada ulterioara inundatiilor care aduc cu ele si cantitati impresionante de aluviuni.
Dragajele in Portul Constanta sunt executate de compania Argos Cernavoda, in baza unui nou contract semnat cu CN Administratia Porturilor Maritime SA, a declarat pentru „Replica" Mircea Banias, directorul general al CN APMC.
Contractul cu firma privata specializata in efectuarea dragajelor a fost incheiat in urma unei recente licitatii si prevede tarife mai mici decat cele anterioare, practicate de aceeasi firma pentru prestatiile efectuate Portului Constanta in baza unui contract anterior, a aratat seful Administratiei Portuare.
In privinta situatiei actuale a adancimilor pe senalele navigabile ale celui mai mare port romanesc de la Marea Neagra, Banias s-a aratat multumit, afirmand ca sumele cheltuite pentru dragaje provin din surse proprii.
Aceeasi apreciere despre calitatea senalelor din Portul Constanta a avut-o si Ion Lazia, directorul companiei Argos, care a mai spus ca tarifele practicate de firma pe care o conduce sunt dintre cele mai mici din lume, deoarece si capacitatea de plata a beneficiarilor romani n