Spotul „Invinge apele" de la TVR a fost bun o vreme, dar acum CNA l-a interzis. Motivatia oficiala este aparitia unui sponsor in spot. Exista insa intrebarea daca nu cumva noua varianta cu Basescu in prim-plan a deranjat. Si aceasta aparitie publica a presedintelui este catalogata ca una propagandistica. Cei care pierd sint insa sinistratii.
In sedinta sa de marti, Consiliul National al Audiovizualului a decis sa ceara televiziunii publice retragerea de pe post a noului spot „Invinge apele", care il are in prim-plan pe presedintele Traian Basescu, pentru ca facea publicitate mascata lantului de farmacii Sensiblu.
Prezenta presedintelui in spot nu este nici ea agreata de Ralu Filip, presedintele Consiliului National al Audiovizualului.
Cu mai multe luni inainte, pe data de 29 aprilie, imediat dupa primul mare val de inundatii, CNA a permis TVR sa difuzeze in astfel de clipuri numele celor care contribuiau in vreun fel la campania de stringere de fonduri pentru sinistrati.
Reprezentantii TVR au precizat pentru „Cotidianul" ca spotul a fost deja retras, dar ca vor purta un dialog cu CNA pentru a rezolva situatia, pentru ca au considerat adresa din 29 aprilie o derogare de la prevederile legale privind publicitatea mascata.
Inca o campanie a presedintelui?
Clipul nou a creat insa si o alta discutie, legata de prezenta presedintelui. Mai multe voci din presa s-au intrebat daca Traian Basescu participa doar pentru a impulsiona stringerea de fonduri, sau o face si pentru a-si creste propriul capital de imagine. Campania de stringere de fonduri prin achizitionarea de bratari va avea de cistigat mult prin simpla prezenta a presedintelui in spot.
Pe de alta parte, si imaginea acestuia are beneficii prin participarea la campanie, mai ales ca presa a avut multe izbucniri atintite catre felul in car