Un hibrid pe cat de caraghios, pe atat de simbolic, s-a oferit in 3 octombrie la licitatie in internet, de Ziua Unirii germane: coada de Trabant, sudata la cap de VW. Pentru asa o masina „populara" trebuie sa ai imaginatie ca sa crezi ca tine la drum, cand, de fapt, motorul ar fi trebuit sa fie de Mercedes.
TRABIMERCEDESUL e simbolic pentru o era in istoria Germaniei, mariajul merge cam schiopatat de 15 ani. Colac peste pupaza, la aniversare „nasul" si „nasa" sunt inca in plina disputa, cine sa puna bomboana pe tortul electoral.
Cum, in urma alegerilor decalate de la Dresda (decalaj temporal cauzat de decesul subit al unei candidate directe la Parlament), abia azi dimineata s-a incheiat de facto numaratoarea de voturi in anticipatele germane, rezultatul n-a facut decat sa adanceasca „eclipsa de soare politic".
Uniunea CDU/CSU a mai obtinut, prin Andreas Lämmel, un mandat, cumuland astfel 226 scaune parlamentare, cu 4 mai mult decat social-democratii (SPD). Prin numarul majoritar de voturi de la Dresda (27,9%, fata de 24,4% CDU/CSU) SPD insa „si-a consolidat puterea politica", dupa cum afirma presedintele partidului, Franz Müntefering.
Cu rezultatele de la Dresda, Uniunea are 226 mandate in Bundestag, SPD 222, FDP (liberalii) 61,
Die Linke (socialistii de extrema stanga) 54, iar Die Grüne (ecologistii) 51 de mandate. Restul partidelor, inclusiv extrema dreapta NDP, n-au atins pragul de eligibilitate parlamentara.
Sub aceasta constelatie, nici coalitiile „clare", galben-negru sau rosu-verde, nu mai sunt posibile. Discutiilor de sondaj reciproc preliminar, le-a urmat caderea fantasmagoricelor coalitii „Jamaica" (galben-negru-verde) si „Semafor" (rosu-galbe-verde).
In urma tatonarilor de saptamana trecuta, verzii, ca si liberalii, au anuntat oficial ca inclina inspre trecerea imediata in opozitie