Proprietarii ARO si-au anuntat intentia de a inchide fabrica din Campulung, motivand ca Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului nu recunoaste investitiile pe care John Perez, patronul Cross Lander, le-a facut in... SUA.
Reprezentantii AVAS le-au propus americanilor ca legalitatea asa-ziselor investitii facute pe teritoriul Statelor Unite sa fie arbitrata de o comisie alcatuita din trei responsabili, unul din partea AVAS, unul de la Cross si unul agreat de ambele parti.
Potrivit liderului de sindicat de la ARO, Gheorghe Apostu, este vorba de investitii pe care Cross trebuia sa le faca in societate, si nicidecum in alta parte. "Este putin probabil ca AVAS sa recunoasca niste investitii pe care Cross nu le-a facut la ARO", ne-a declarat Apostu.
Americanii au dus statul roman de nas
Anuntul de inchidere mai prezinta interes doar prin prisma anunturilor repetate din ultima vreme de relansare a activitatii.
Chiar la mijlocul lunii septembrie, Fernando Bedros, reprezentantul actionarului majoritar, a recunoscut ca problemele semnalate de salariatii ARO privind neplata drepturilor salariale pentru ultimul trimestru al anului 2004 si ianuarie 2005, precum si plata doar a avansului pentru lunile iunie si iulie ale anului in curs sunt reale si revin exclusiv societatii.
Acesta a aratat ca firma pe care o reprezinta este decisa ca, inclusiv prin fonduri ce vor veni din SUA, sa relanseze productia la ARO si sa-si onoreze obligatiile aferente lunilor iunie si iulie 2005, pe care le are in raport cu salariatii, in maximum doua saptamani, in vreme ce avansul pentru luna august trebuia platit pana la 31 august a.c.
Promisiunile au ramas insa la stadiul de promisiuni pentru ca, intre timp, situatia de la ARO a devenit din ce in ce mai complicata.
In plus, in conditiile in care la A