Locatiile si proiectele exista pe hartie si asteapta investitorii. Unii au venit, dar au fost tratati cu indiferenta. Altii au fost pusi sa participe la licitatii in reluare, pana cand s-au plictisit. Intre timp, clujeanul de rand, sofer, cauta minute in sir un loc de parcare sau isi cumpara si ultimele modele de masini lansate pe piata, tot fara a avea unde sa le parcheze.
Pentru clujeanul care nu are masina, orasul a devenit o imensa parcare. Pietonii nu pot circula pe trotuare din cauza masinilor lasate acolo. Artere principale de circulatie au una sau chiar doua benzi "sacrificate" de masinile parcate. Nici spatiile verzi, pe cale de disparitie in oras, nu au scapat de invazia masinilor.
Unele au fost transformate in garaje, altele "gazduiesc" la vedere masini peste masini. In centru, la orele de varf, a gasi un loc de parcare este o adevarata aventura. Daca ai noroc, dupa cateva zeci de minute, si ocoluri repetate pe strazi laturalnice, poate se gaseste un coltisor ramas neocupat. Planurile de rezolvare a acestei situatii au ramas planuri si atat.
De un an de zile, noua administratie incearca sa demareze lucrarile macar la un parking. Ghinion insa. Firma care la ora aceasta ar fi putut avea ridicat macar un nivel din primul parking din Cluj a fost purtata intre asocieri cu Consiliul Local si licitatii fara ca, dupa aproape 365 de zile, sa se ajunga la un rezultat concret.
Noua licitatie este si ea amanata, fara a exista motive obiective, astfel incat macar la primavara castigatorul, daca va exista vreunul, sa se poata apuca de construit.
Investitii imense
Proiectele de realizare a parking-urilor vor sa cuprinda intreg orasul. Punctul nevralgic ramane insa centrul. Aici sunt pregatite doua proiecte. Unul dintre ele, absolut ire