Societatea americana Bechtel "nu intelege sa intre pe legislatia romaneasca", iar renegocierile la contractul pentru autostrada Transilvania continua, a declarat ieri ministrul transporturilor Gheorghe Dobre.
"Daca Bechtel intelege ca trebuie sa intre pe legislatia romaneasca, va fi un pas important in negocieri. Deocamdata nu este cazul, iar Bechtel poate intelege un pic mai greu", a spus Dobre.
El a precizat ca reprezentantii ministerului si cei ai companiei americane au cazut de acord asupra unei noi forme a scrisorii de garantie, care respecta, potrivit lui Dobre, legislatia in vigoare, insa nu si asupra avansului pe care autoritatile trebuie sa il acorde pentru lucrarile la autostrada Brasov-Bors.
Dobre nu a dorit sa ofere informatii legate de datoriile pe care statul le are fata de Bechtel.
Ministrul transporturilor a anuntat, in prima saptamana a lunii iunie, ca a inceput renegocierea clauzelor contractului incheiat de autoritati, in 2004, cu compania Bechtel pentru constructia autostrazii Brasov-Bors, una dintre problemele discutate fiind avansul considerat "prea mare".
Ministrul a mai spus ieri ca va incepe, in luna noiembrie, negocierile cu Banca Europeana pentru Investitii (BEI) pentru acordarea unui credit in valoare de 187,5 milioane euro necesar constructiei tronsonului de autostrada Cernavoda-Constanta. Potrivit lui Dobre, proiectul are o valoare de 340,2 mil. euro, urmand sa fie finantat prin creditul BEI si fonduri de coeziune, acordate de Uniunea Europeana, in valoare de 152,7 milioane de euro.
"La sfarsitul anului vom avea asigurata deci finantarea pentru intreaga autostrada Bucuresti-Constanta, inclusiv centura municipiului Constanta", a spus Dobre.
Tronsonul Cernavoda-Constanta are 52,1 kilometri, fiind proiectat cu 16 poduri si 5 pasaje si face parte din aut