Piata telefoanelor inteligente (smartphone) din Romania este estimata in prezent la peste 40.000 de unitati, dar cifra ar putea creste considerabil in anii urmatori, o data cu dezvoltarea serviciilor 3G.
Orange Romania a lansat comercial la inceputul acestei saptamani solutia BlackBerry, care permite angajatilor unei societati, atunci cand nu sunt la birou, acces permanent si securizat la e-mail, telefon, mesaje scrise (SMS), agenda, Internet si aplicatii de date prin intermediul unui terminal mobil.
"Datorita faptului ca acest serviciu a fost lansat nu numai pentru clientii companiilor mari, ci si pentru persoane fizice, estimam ca vanzarile de dispozitive BlackBerry se vor ridica la cateva mii in decurs de un an", ne-a declarat Vanina Ungureanu, Product Division Manager Orange.
Tehnologia BlackBerry este de tip "push" si permite receptionarea automata de mesaje e-mail si date pe terminalul mobil BlackBerry fara o conectare prealabila a utilizatorului la serverul de e-mail.
PIATA E MEA. Pentru zona EMEA (Europa, Orientul Mijlociu, Africa), piata smartphone a crescut de la 3,6 milioane de unitati vandute in primele sase luni din 2004 la 9,6 milioane de unitati in prima jumatate din 2005.
De precizat ca in acest raport (realizat de Canalys) intra atat telefoane inteligente, cat si PDA-uri. Pentru prima jumatate a anului urmator, firma de analiza estimeaza ca piata EMEA va ajunge la 17 milioane de unitati, ceea ce ar reprezenta 13% din totalul terminalelor mobile. In ceea ce priveste dispozitivele BlackBerry, parerile sunt impartite: unii le considera PDA, altii smartphone.
Potrivit reprezentantilor Orange, piata smartphone din Romania poate fi estimata la peste 40.000 de unitati, iar aceasta cifra va creste considerabil in anii urmatori, o data cu dezvoltarea serviciilor 3G.
Smartphone e