Romanii au mestecat aproximativ 2.600 de tone de guma, in perioada cuprinsa intre august-septembrie 2004 si iunie-iulie anul curent, in valoare de peste 225 de milioane de lei noi (aproximativ 58 de milioane de euro), potrivit companiei de cercetare de piata AC Nielsen.
Actorii din piata de profil sustin ca, raportat la anul trecut, piata de profil a crescut cu aproximativ 14-15%. „2005 a fost un an foarte bun din punctul de vedere al vinzarilor. In volum, am inregistrat o crestere de aproximativ 15%.
Cresterea este legata de imbunatatirea conditiilor din piata, legate de puterea de cumparare a romanilor, de preferinta pentru produse de cea mai buna calitate si, nu in ultimul rind, de imbunatatirea infrastructurii comerciale, de faptul ca exista tot mai multe centre unde produsele pot fi expuse astfel incit sa atraga atentia", ne-a declarat Mihai Georgescu, director general in cadrul companiei Wrigley.
Potrivit acestuia, comparativ cu celelalte state din zona Europei Centrale, rata de crestere din tara noastra este semnificativ cea mai mare. Aceasta intrucit si potentialul de crestere este mai mare. Pentru anul in curs, Wrigley estimeaza ca va inregistra o cifra de afaceri de aproximativ 50 de milioane de dolari.
Concentrare mare pe piata
In momentul de fata, un potential investitor cu greu si-ar mai face loc pe piata gumei de mestecat. Aceasta a fost deja „adjudecata" de trei principali actori. Astfel, Wrigley, Turkey si Motto Romania detin impreuna 94,54% din piata, din punctul de vedere al volumelor vindute.
De asemenea, valoric, cele trei com-panii au impreuna o cota de piata de 96,99%. Printre brandurile comercializate de compania americana Wrigley, componenta a Wm. Wrigley Jr. Company din Chicago, se numara Orbit, Airwaves, Wrigley Spearmint, Double Mint, Juicy Fruit si Hubba Bubba.
@