Pe Internet circula, de la o vreme, niste reclame cu aer de samisdat, despre ale caror origini si scopuri se cunosc foarte putine. Le poti primi pe mail de la prieteni, le poti intalni in dezbateri aprinse pe diferite forumuri de discutii online. Toate au niste elemente comune: sunt foarte controversate, contin ceva socant, cam ilegal din punctul de vedere al CNA, dar mai ales extrem de viral.
Cea mai cunoscuta reclama de acest gen la noi este pentru televizoarele Teletech. Naumovici impreuna cu un alt tip arunca din clopotnitaun barbat imbracat in straie preotesti. Se aude un geamat jalnic, urmat de o bufnitura. Vocea: „Ba, berbecule, ti-am zis, ma, ca-i popa? Tu, nimic... Batman, Batman!".
Dincolo de zambetele rautacioase provocate de umorul negru, reclama e socanta din mai multe puncte de vedere. Mai intai, faptul in sine, al linsarii unui preot intr-o reclama pentru televizoare, ii interzice pe multi. Apoi, sa-l zbori pe acesta chiar asa, sub ochii CNA-ului, pare un supertupeu din partea agentiei Leo Burnett.
Batman Teletech incinge forumurile de discutii
De fapt, reclama n-a rulat niciodata pe TV si nici nu va rula vreodata, din simplul motiv ca nu a fost produsa pentru acest vehicul media. Este vorba despre o reclama virala, destinata sa circule pe Internet, sa fie transmisa pe e-mail. Pentru a avea impactul necesar unei reclame virale, ea trebuie sa fie socanta, sa circule povestita din gura in gura.
Aruncarea unui om peste balustrada clopotnitei e socanta, insa asocierea unui popa cu Batman e ingredientul sigur al reusitei umorului negru.
Impactul a fost destul de puternic in randul publicului autohton, neobisnuit cu astfel de publicitate. Putini utilizatori de Internet n-au primit de la vreun prieten cel putin o data spotul Teletech Batman, insotit de cele mai felurite comentarii.
@