In spatele tentativei de legalizare a trocului cu autorizatii taxi se afla mari interese, care leaga politicieni din PSD, PRM si PD. Marile companii de taximetre din Capitala sunt patronate de persoane cu puternic spate politic si cu proptele in primarie. Proptele care i-au ajutat sa primeasca, abuziv, sute de autorizatii taxi. Pe care acum le pastreaza, asteptand sa le poata vinde. Cu maxim profit.
Dupa adoptarea Legii privind transportul in regim de taxi (nr. 38/2003), Consiliul General al Municipiului Bucuresti (CGMB) a decis sa limiteze la 10.000 numarul autorizatiilor pentru taximetristii din Capitala. Practic, e vorba de o masura anticoncurentiala, generatoare de abuzuri si de coruptie, motivata de necesitatea limitarii aglomerarii traficului si a poluarii.
Repartizarea celor 10.000 de autorizatii s-a facut, initial, astfel: 2.000 au fost declarate sezoniere (care o fi sezonul pentru taximetre in Bucuresti?); din cele 8.000 ramase, doua treimi au revenit firmelor, iar o treime - taximetristilor independenti.
Cum cota de autorizatii alocata independentilor s-a dovedit insuficienta, la inceputul anului trecut s-a decis suplimentarea acesteia cu 300 de autorizatii, „rupte" din cele 2.000 sezoniere. Au ramas, asadar, 1.700 de autorizatii taxi sezoniere, 8.300 fiind permenentizate (valabile cinci ani, cu obligativitatea reavizarii anuale).
La sfarsitul lunii mai 2005, CGMB a decis suplimentarea autorizatiilor taxi permanente cu 1.200 de bucati, reducand corespunzator cota sezonierelor. Prin urmare, acum lucrurile stau asa: 9.500 autorizatii permanente, 500 sezoniere. Cele 1.200 de autorizatii permanente au fost distribuite astfel incat sa se restabileasca raportul de 1/3 - independenti, 2/3 - firme, alterat in 2004. Respectiv, doar 200 de autorizatii au revenit independentilor si 1.000 firmelor.
414 autoriz