Majoritatea firmelor mici si mijlocii anticipeaza in acest an o crestere a profitului comparativ cu anul 2004, pe fondul majorarii volumului fizic al vanzarilor, reiese dintr-un sondaj realizat de Consiliul National al Intreprinderilor Private Mici si Mijlocii (CNIPMMR).
Potrivit sondajului, peste 81% din firmele intervievate estimeaza ca vor obtine profituri superioare sau identice comparativ cu anul trecut. De asemenea, peste 60% din firme anticipeaza in 2005 cresteri ale volumului fizic al vanzarilor, iar aproape 60% estimeaza majorarea volumului comenzilor.
In plus, anul 2004 a adus pentru 85% din IMM intervievate performante economice superioare sau egale cu cele obtinute in 2003.
"Desi performantele economice sunt in crestere, sunt multe discrepante ingrijoratoare intre cifrele raportate de firmele romanesti si media europeana. Astfel, cifra de afaceri, profitul si productivitatea muncii se mentin la niveluri reduse fata de cele din UE, astfel incat sectorul IMM romanesc este departe de a fi competitiv la nivelul integrarii", a declarat Ovidiu Chirovici, presedintele Agentiei Nationale pentru Intreprinderile Mici si Mijlocii si Cooperatie (ANIMMC).
Prezent la lansarea celei de-a treia editii a Cartei albe a IMM, Chirovici a apreciat ca una dintre problemele reclamate de catre firmele intervievate a fost scaderea cererii interne.
In opinia sa, reducerea acestui indicator nu reflecta scaderea puterii de cumparare, ci faptul ca firmele romanesti au inceput sa piarda cote de piata in favoarea produselor din import.
"Firmele romanesti au o problema cu competitivitatea pe piata autohtona. Ele sunt preocupate de calitate doar pentru produsele destinate exportului. Acest fenomen se va accentua si in viitor daca intreprinzatorii nu inteleg ca trebuie sa fie competitivi si pe piata interna, nu doar e