Respectivele norme se potrivesc ca nuca in perete cu ansamblul prevederilor cuprinse de Codul de procedura fiscala. Spre exemplu, doua noi articole - 1.941 “Dispozitii privind stoparea ajutorului de stat” si 1.942 “Dispozitii privind recuperarea ajutorului de stat ilegal sau interzis” - au fost introduse dupa articolul 194 “Dispozitii privind regimul vamal” si, pe buna dreptate, se pune intrebarea care este legatura intre ele”. Se spune in
Respectivele norme se potrivesc ca nuca in perete cu ansamblul prevederilor cuprinse de Codul de procedura fiscala. Spre exemplu, doua noi articole - 1.941 “Dispozitii privind stoparea ajutorului de stat” si 1.942 “Dispozitii privind recuperarea ajutorului de stat ilegal sau interzis” - au fost introduse dupa articolul 194 “Dispozitii privind regimul vamal” si, pe buna dreptate, se pune intrebarea care este legatura intre ele”.
Se spune insa ca, daca doresti, poti construi un rationament pentru absolut orice. si ajungem sa ne convingem tot mai mult de acest lucru, urmarind activitatea legiuitorului roman. Spre exemplu, noile norme au fost introduse, se zice in preambulul actului, “pentru a preveni activarea clauzei de salvgardare pe motiv de cadru legal neadecvat”
Totusi, ce are in comun ajutorul de stat cu taxele, impozitele si contributiile care fac obiectul Codului de procedura fiscala? Legatura este subtila, la un moment dat chiar prea subtila: toate sunt, sau pot deveni in anumite conditii, venituri la buget.
Conform Legii nr. 143/1999, “Ajutorul de stat se concretizeaza fie intr-un transfer de fonduri publice catre o intreprindere, fie in renuntarea la unele venituri viitoare - certe sau posibile - si care asigura unei intreprinderi un beneficiu de natura economica sau financiara, pe care n