Investitia facuta de catre fostii reprezentanti ai Ministerului Sanatatii in cumpararea a 67 de echipamente de dezinfectie a deseurilor medicale da dureri de cap noii conduceri. Aparatele fac obiectul unui credit extern, finantarea rambursarii acestuia fiind asigurata prin fonduri anuale alocate Ministerului Sanatatii din bugetul de stat pana in 2009. Valoarea contractata se ridica la peste 8 milioane de dolari, la care se adauga taxele vamale de 42,9 miliarde lei. Din pacate, utilizar
Investitia facuta de catre fostii reprezentanti ai Ministerului Sanatatii in cumpararea a 67 de echipamente de dezinfectie a deseurilor medicale da dureri de cap noii conduceri. Aparatele fac obiectul unui credit extern, finantarea rambursarii acestuia fiind asigurata prin fonduri anuale alocate Ministerului Sanatatii din bugetul de stat pana in 2009. Valoarea contractata se ridica la peste 8 milioane de dolari, la care se adauga taxele vamale de 42,9 miliarde lei. Din pacate, utilizarea lor astazi, in acord cu legile existente, presupune investitii importante pentru spitale. Mai mult, intarzierea cu care acestea au ajuns in spitalele din tara a facut ca echipamentele sa fie considerate chiar “depasite” din punct de vedere tehnic.
In momentul incheierii contractului de furnizare a echipamentelor Medister cu Marubeni Europe, una dintre cele mai mari companii japoneze, aparatele respectau legislatia privind eliminarea deseurilor spitalicesti. Insa, pana cand contractul a intrat in vigoare, este vorba despre iunie 2004, odata cu acordarea de catre Minister a unui avans de 15% din costul total, legile s-au schimbat. “Aparatele nu au putut fi scoase din vama mult timp, pentru ca nu au avut bani sa le plateasca sau au facut altceva cu ei”, a spus Gheorghe Iana, consilier al ministrului sanatatii. De altfel,