Compania Expur a relansat de curand marca de ulei Ulcom, cu traditie veche pe piata romaneasca. Promovarea discreta a produsului spune mult despre intentiile societatii elvetiene Alisa, proprietara Expur. “Vrem sa crestem lent cota de piata, de la cele patru procente pe care le avem acum”, arata Richard Randag, presedintele companiei. Expur, unul dintre marii jucatori din industria procesarii semintelor de soia, a intrat pe piata uleiului de floarea-soarelui, anul trecut, c
Compania Expur a relansat de curand marca de ulei Ulcom, cu traditie veche pe piata romaneasca. Promovarea discreta a produsului spune mult despre intentiile societatii elvetiene Alisa, proprietara Expur. “Vrem sa crestem lent cota de piata, de la cele patru procente pe care le avem acum”, arata Richard Randag, presedintele companiei. Expur, unul dintre marii jucatori din industria procesarii semintelor de soia, a intrat pe piata uleiului de floarea-soarelui, anul trecut, cand a cumparat fabrica din Slobozia. In acelasi an, Cargill, cel mai mare comerciant de produse agricole din lume, a achizitionat procesatorul Olpo si marca Bunica, a doua ca volum de vanzari, conform unui studiu MEMRB.
Cele doua tranzactii confirma tendinta de integrare dintre agricultura si unele industii alimentare, ca unica solutie de a supravietui intr-o piata in care lanturile de magazine incep sa faca legea. De exemplu, Agricover, firma detinuta de investitori iranieni, are activitati de stocare, producere de samanta pentru mai multe culturi, dar si o unitate de procesare la Urziceni, unde produce marca Ulvex. Pe piata uleiului, marcile reunite ale Agricover ajung la o cota de piata cuprinsa intre 14,5 si 17,4 procente, in functie de compania de audit.
si jucatorii mai mici incearca sa supravietuiaca prin integrare. Comagropan, firma fos