Circul Noble Ventures, tras la indigo: uzina nu merge, proprietarul spune ca si-a respectat obligatiile si vrea sa dea in judecata statul pentru ca nu si-a respectat promisiunile din contract.
Mai exact, Cross Lander sustine ca a investit nu 5, ci 12 milioane de dolari in fabrica si acuza Autoritatea de Valorificare a Activelor Statului ca nu i-a sters datoriile istorice. Mai mult, proprietarul uzinei din Campulung spune ca nu poate vira salarii in contul Aro, fiindca acestea ar fi confiscate de Fisc. De cealalta parte, si AVAS acuza Cross Lander ca nu vrea sa arate investitiile si ca nu are solutii de iesire din criza. Singurul lucru cert pare a fi un proces intre Cross Lander si statul roman.
Situatia ARO Campulung are un precedent: se numeste Noble Ventures, un proces pe care statul roman risca sa-l piarda, cat de curand. Ca si in acel caz, contractul de privatizare, ticluit "beton" de fosta Autoritate de Privatizare a Activelor si Participatiunilor Statului (APAPS, actuala Autoritate de Valorificare a Activelor Statului - AVAS), protejeaza asa-numitul investitor de orice lucru rau care i s-ar putea intampla, cum ar fi imputarea nerealizarii investitiilor prevazute la capitolul obligatii. Proprietarul ARO, Cross Lander, sustine ca a facut investitii ba de 3,6 milioane de dolari, ba de 12 milioane de dolari, depasind obligatiile prevazute de contract, adica cinci milioane de dolari.
Investitorul ar fi destinat aceste fonduri dezvoltarii, in SUA, a unui nou model de ARO, Cross Lander 244X, pe care ar urma sa-l produca la uzina din Campulung. Conducerea Cross Lander se confrunta, insa, cu problema propriilor angajati de la ARO, care au iesit in strada pentru a-si cere salariile restante. Adica investesti 12 milioane de dolari intr-o masina de teren, insa nu ai bani pentru salariile propriilor angajati? Conducerea Cross Lander a gasit, insa,