(Foto: )
Pana acum, presedintele PD Emil Boc a fost unul dintre cei mai ferventi sustinatori ai autostrazii Brasov-Bors, facand de multe ori lobby pe langa premierul Calin Popescu Tariceanu pentru continuarea proiectului.
Boc a impulsionat si negocierile interminabile dintre Ministerul Transporturilor si Bechtel, impunand termene pentru finalizarea discutiilor, pentru ca acestea sa nu depaseasca momentul pana la care inca se mai puteau aloca fonduri pentru continuarea proiectului. Entuziasmul lui Boc a scazut, insa, iar timpul autostrazii a trecut.
Guvernul a adoptat Bugetul pe 2006, iar fonduri pentru autostrada Transilvania nu au fost prevazute.
Cu doar o luna in urma, presedintele PD Emil Boc se declara nemultumit de ritmul lent in care se desfasoara renegocierea contractului incheiat de fostul guvern cu constructorul american Bechtel si afirma ca va cere publicarea continutului negocierilor, daca pana la 1 octombrie acestea nu vor fi finalizate.
La doua zile dupa expirarea termenului, Boc punea intarzierea negocierilor pe seama inundatiilor, iar la mai bine de zece zile, spune ca negocierile sunt in toi si ca cei doi parteneri de discutie au stabilit un nou termen.
„Saptamana trecuta a avut loc o intalnire intre responsabili ai Ministerului Transporturilor, ai Ministerului de Finante si ai Bechtel, in care s-au facut pasi importanti si in care s-a stabilit un nou termen. In aceste conditii, ar fi anormal sa intervin eu brutal si sa cer publicarea negocierilor", spune Boc, desi contextul actual este identic cu cel de acum o luna.
Negocierile sunt in impas tot din cauza aspectelor legislative si chiar ministrul Transporturilor, Gheorghe Dobre, a declarat ca „Bechtel refuza sa se conformeze legislatiei romanesti".