Clujul are cea mai dezvoltata piata de advertising din provincie(Foto: )
Clujul are cel mai mare numar de agentii de publicitate din tara dupa capitala.
Multe dintre firmele mari din judet au agentii de publicitate in capitala, care nu sunt inregistrate in judet. Este cazul, de exemplu, al producatorului de bere Ursus, care este reprezentata de agentia de relatii publice 2Active PR Bucuresti.
Explicatia pentru numarul foarte mare de agentii de publicitate nu o are nimeni din domeniu.
Agentiile de publicitate, in numar de peste doua sute, au saturat piata din Cluj. In aceste conditii singurele care au scos anul trecut un profit decent au fost mai putin de zece, cele mai cunoscute.
De altfel, la sfarsitul anului trecut la Directia Finantelor Publice depusesera bilantul de activitate doar un numar de aproximativ 60 de agentii din cele peste 200 inregistrate. Vitrina Felix Media, Amprenta, Reset Media, Trend Communications si Ad(d)Veritas au avut cifre de afaceri impresionante, insa profitul a fost semnificativ mai scazut.
La o cifra de afaceri pe 2004 de o suta de miliarde, o cifra atinsa de o singura agentie de advertising, profitul a fost de putin peste trei miliarde, deci o pondere de trei la suta. Explicatia oficiala data e ca se fac investitii foarte multe. "In Bucuresti o firma multinationala a venit cu un capital de zeci de milioane de euro.
Daca tu nu ii ai, trebuie sa ii faci treptat", a explicat directorul unei agentii de publicitate din Cluj Napoca. "Pana la urma vor ramane doar cele care au rezultate prin campaniile rezultate, iar acest lucru il va hotari clientul. Cred ca peste cativa ani, fiecare agentie se va specializa in ceea ce stapaneste si isi va crea propria nisa de piata.
Este extrem