Gandita in "laboratoarele" guvernarii pesediste, o hotarare de guvern din 2004 deschide "cutia Pandorei" in ceea ce priveste controlul statului roman asupra liniilor ferate. Socotite in orice stat obiective de interes strategic, liniile ferate nu sunt lasate de sub control guvernamental. In Romania lucrurile stau altfel, si asta de la inceputul lui 2004, cand a fost publicata in Monitorul Oficial Hotararea de Guvern 27, care permite oricarei firme sa inchirieze tronsoane C.F.R.
Daca pana acum, in Timis, desi au existat firme interesate, inca nici una nu a avut curajul sa se inhame la un contract asa de costisitor, lucrurile s-ar putea schimba din 2007, odata cu aderarea la structurile europene. Iar statul ar putea avea surprize de proportii daca H.G. 27/2004 ar ramane in vigoare, in aceeasi forma. Un potential monopol Dupa "tunurile" fenomenale trase S.N.C.F.R.-ului pe linie de achizitii supraevaluate de un grup de fosti directori, S.N.C.F.R. cauta in 2004, cum cauta si acum, posibilitati de redresare financiara. Aceasta a fost probabil ideea care a stat in spatele Hotararii de Guvern 27/2004. Ce a iesit pana la urma e, insa, o norma legislativa destul de ambigua care lasa, poate nu intamplator, portite ce pot fi speculate. Hotararea respectiva, denumita "Conditii de inchiriere de catre Compania Nationala de Cai Ferate C.F.R. S.A. a unor parti din infrastructura feroviara neinteroperabila, precum si de gestionare a acestora" da posibilitatea oricarei persoane juridice sau grup de firme sa inchirieze de la C.F.R., pe perioade determinate, tronsoane de cale ferata. Fiind insa vorba de obiective strategice, cum sunt considerate in orice stat liniile ferate, si-a luat statul roman masuri de siguranta in asa fel incat sa aiba control asupra tronsoanelor inchiriate? Ai putea crede asta, vazand un paragraf din lege, care specifica: "Pe perioada gestionarii infrastruc