Teme peste teme, zeci de probleme in fiecare zi, orar incarcat, la care se adauga pretentiile profesorilor indiferent de disciplina pe care o predau, o programa scolara alambicata, stufoasa, toate acestea ii scot din minti pe parintii elevilor. Programa educationala sau curriculumul scolar din invatamintul preuniversitar provoaca dureri de cap elevilor, parintilor acestora, dar si cadrelor didactice. Din ce in ce mai multi parinti acuza acum, la o luna de la inceperea anului scolar, faptul ca materia studiata la scoala este greoaie, stufoasa si de multe ori inaccesibila pentru toti elevii. Mai mult, incepind de la clasa a V-a si pina la clasa a XII-a, orarul cuprinde aproape zilnic sase, sapte ore. In asentimentul parintilor si al elevilor sint si reprezentantii Inspectoratului Scolar Judetean (ISJ) Dolj, care spun ca reforma din invatamintul preuniversitar, elaborata si aplicata de Ministerul Educatiei si Cercetarii (MEC), nu este cea mai potrivita pentru scolari. Aurelia Iliuta, sef Serviciu salarizare din cadrul ISJ, a spus marti: „Pina unde a ajuns reforma in invatamint... materia este densa si cumplit de greu de aplicat. Curriculumul este fantastic, de multe ori chiar imposibil de parcurs de toti copiii. Stim ca profesorii, indiferent de disciplina pe care o predau, au propriile pretentii, iar elevii, au sau nu inclinatii/aptitudini pentru acea materie. Indiferent de situatie, ei trebuie sa se pregateasca intens pentru fiecare ora. Si sa nu uitam ca nu toti copiii sint genii...!“. Teoria ca teoria, dar practica ne omoara! Aproape acelasi lucru il sustine si Petre Gavrila, din Craiova, al carui copil este elev in clasa a IX-a la unul dintre colegiile de prestigiu din municipiu. Indignat de pretentiile exagerate ale profesorilor, acesta considera ca in unele unitati de invatamint modul de predare al dascalilor nu este adaptat nevoilor si puterii de intelegere a el