Rebrandingul este un proces de management al schimbarii si putem vorbi de un fenomen complet doar atunci cand s-au realizat modificari in structura organizationala, la nivelul valorilor si al modelului de business. si asta costa.
"Investitiile mari sunt determinate de fapt de necesitatea plasarii in mintea consumatorilor a unei alte viziuni. Costa mult si inseamna, evident, canale de comunicare de diverse feluri, in functie de categorie", spune Aneta Bogdan, Managing Partner, Brandient.
Un astfel de proces a fost cel in care Banca Romana pentru Dezvoltare-Groupe Société Générale a decis sa sublinieze apartenenta institutiei bancare la grupul francez, actionarul sau majoritar. In acel moment, re-prezentantii companiei bancare anuntau investitii de peste 1,5 milioane de euro intr-o noua campanie de promovare si intr-un proces de rebranding.
"Operatiunile de rebranding sunt "sensibile", si riscuri exista. Cel mai mare este acela ca mesajul sa nu ajunga la public, din diferite cauze – creatie slaba, un mix de comunicare nefericit etc.", precizeaza Adela Pascu, secretar general al institutiei bancare.
Din investitiile pe care BRD le-a facut pentru aceasta schimbare, circa un milion de euro a avut ca destinatie campania de rebranding la nivelul intregii retele a bancii din Romania, iar 500.000 de euro a reprezentat costul campaniei publicitare pe care institutia a derulat-o pe TV.
Poate cel mai interesant, dar si cel mai vizibil proces de rebranding care a avut loc pe piata autohtona a fost transformarea Dialog in Orange.
"Procesul de rebranding al Orange a fost un proiect bazat pe o analiza solida si un plan de actiune bine construit, care a pornit din interiorul companiei, de la angajati si a fost extins ulterior in toate operatiunile", povesteste Andra Calin, Rebranding Project Manager.
Pe