Mihail Vartosu a initiat principalele organizatii ale industriei publicitatii, este un foarte bun diplomat si are o voce influenta in domeniu. Seful Grey Romania vorbeste despre trecerea de la statutul de "lucrator cu munca politica" inainte de ‘89 la cariera de om de publicitate. Mihail Vartosu, patriarhul publicitatii romanesti? Sa vedem...
Capital: Grey Worldwide Romania obtine o diploma la Camera de Comert. In acelasi timp, campaniile lui Leo Burnett si McCann sunt finaliste la Portoroz. Ati fi preferat sa fie viceversa?
Mihail Vartosu: N-o sa va raspund direct la intrebare, pentru ca, dintr-un demers jurnalistic pe care-l inteleg foarte bine, dvs. vreti sa opuneti doua lucruri: eficienta in comunicare si management, pe de o parte, si creativitatea de festival, pe de alta parte.
Capital: si nu v-ati fi dorit sa fiti acolo, in finala de la Portoroz?
Mihail Vartosu: Da, mi-as fi dorit. Dar topul Camerei de Comert constata o eficienta in managementul unei unitati. Este o nota foarte buna data oamenilor din agentie, clientilor nostri care ne-au platit bine si managerului. Noi am optat, de foarte mult timp, pentru o publicitate cu raspundere fata de bugete si un inalt grad de fidelitate fata de clienti. Poate din aceasta cauza avem foarte putin timp pentru creativitatea de festival.
Capital: Nu aveti un sentiment de frustrare ca sunteti angajat la Grey de 13 ani, in timp ce colegii de breasla si-au vandut pe milioane bune de dolari parti din agentiile lor?
Mihail Vartosu: Nu am aceasta frustrare si nu sunt un om macinat de lucruri de acest gen. Castig si eu suficient de bine, dar nu se compara cu ce castiga un proprietar de firma. Nu am avut, in anii ‘90, nici relatiile necesare, nici curajul si banii necesari pentru a face un pas in aceasta directie.
Acei ani m-au prins cu doi copii adolescenti si intrar