In ultimul sau an de aparitie – 1937 – cotidianul Adevarul, condus de C. Mille, gazduieste la pagina a doua – „Caleidoscop. Litere. Arte. Stiinta.“ – o rubrica redactata in intregime de femei si dedicata lor, Femei intre ele, nume ce trimite cu siguranta la binecunoscuta nuvela a Hortensiei Papadat-Bengescu din anii colaborarii la Viata româneasca si ai celui dintii volum, Ape adinci. Este foarte probabil ca ideea acestei rubrici sa-i fi apartinut Izabelei Sadoveanu, publicista asidua la Adevarul, care s-a ingrijit, de altfel, in anii ’20, de „Pagina femeii“ din ziarul Dimineata, unde semneaza texte cu caracter social si politic despre conditia femeii. Tot ea este autoarea unei serii de articole intitulate Profiluri feminine, aparute in Viata romaneasca si mai tirziu in Adevarul literar si artistic, si scrie pentru Adevarul eseuri ample, despre evolutia publicisticii feminine in Anglia. Semnificativ, aceeasi Izabela Sadoveanu inaugureaza rubrica in discutie cu o trecere in revista a citorva contributii feminine romanesti in domeniul literaturii, al picturii si al sculpturii.
- O definitie a feminismului: tatonari tematoare
Cele aproximativ o suta saizeci de articole publicate de-a lungul anului 1937 sub semnul Femeilor intre ele exprima, pe tonuri variate, atitudini ale unor scriitoare, profesoare, juriste sau practicante ale medicinei in privinta conditiei sociale, biologice, culturale ori metafizice a femeii, constituind un soi de colocviu, o incercare de dezbatere publica, intr-o forma relaxata, desi polemica. Unele autoare isi marturisesc – timid sau, dimpotriva, ostentativ – aderenta la revendicarile feministelor. Altele, mai putine, se delimiteaza de feminism sau se situeaza precaut intr-o zona neutra. Anumite autoare scriu despre personalitati feminine, despre carti ori activitati culturale semnificative ale femeilor.
Altele se