Ministerul Finantelor a decis sa nu modifice, cel putin deocamdata, deductibilitatea acordata firmelor si nici scutirea de impozit pe venitul angajatului in contul emisiunilor de tichete de masa. Cu toate acestea, firmele care emit tichete gasesc cu greu noi clienti, fapt pentru care pe piata a demarat deja un proces de fuziuni si achizitii.
Din 4,6 milioane de angajati oficial, circa 2 milioane beneficiaza de tichete de masa. Profiturile celor noua emitenti ajung la sume imense, 50-70 de milioane de euro. Cresterea pietei este estimata de anumiti jucatori la 4-5%, iar de altii, de 10-15% pentru anul acesta.
Intre timp, propunerea Uniunii Nationale a Patronatelor de a trece sistemul de bonuri de masa pe carduri s-a lovit de protestele emitentilor si de dezinteresul tuturor partidelor aflate la guvernare, cu exceptia Partidului Conservator.
Billa, Carrefour, Cora sau Pizza Hut lucreaza fiecare cu emitenti de bonuri de masa, oferindu-le anumite comisioane bazate pe numarul de clienti adus de fiecare emitent in magazin sau restaurant, dupa caz, si de ponderea acestora in vanzari.
Emitentii cer comisioane si de firmele pentru care tiparesc bonuri, si se ajunge, astfel, ca rulajul de alimente si bunuri pe tichete de masa de circa 800 de milioane de euro anual sa genereze profituri imense, de 50-70 de milioane de euro, jucatorilor din piata, care au de platit fiecare numai cateva zeci de angajati, ne-a declarat Petre Milut, presedinte al Uniunii Nationale a Patronatului
Roman. „Pentru Carrefour, vanzarile prin bonuri reprezinta circa 8% din totalul vanzarilor de alimente", spun oficialii retelei de hypermarketuri Carrefour.
In Romania, spune Milut, in fiecare din firmele emitente exista actionari sindicali puternici, care nu vor sa scape afarcerile din mana. Proiectul lui Milut de a scuti firmele de a m