Judetul Bistrita-Nasaud a obtinut promisiunea ministrului de Finante maghiar ca autostrada Budapesta-Odessa va trece prin zona. Bucurestiul considera prioritar culoarul 9, care-l leaga de Albita si iesirea la Giurgiu, iar, in aceste conditii, Clujul si Salajul sunt lasate de izbeliste.
Cei mai multi oficiali ai Clujului nu vad in autostrada privata o solutie si asteapta solutii de la Bucuresti si UE.
Sansele ca statul roman sa aloce fonduri pentru autostrada Brasov-Bors sunt extrem de mici. Ministerul Transporturilor a cuprins, in strategia conceputa pana in anul 2013, construirea segmentului Pitesti-Nadlac, ca parte din Coridorul 4 paneuropean.
Aceasta este prioritatea statului roman, care trebui sa isi onoreze, astfel, si obligatiile luate fata de Comisia Europeana, co-finantator al proiectului. De asemenea, in plan se afla si finalizarea segmentului de autostrada Bucuresti-Constanta, de asemenea parte a Coridorului
Lucrarile la aceasta sunt, deja, in faza finala, ramanand de construit doar segmentul Fetesti-Constanta.
Prioritare sunt Culoarele 4 si 9
Ministrul Transporturilor, Gheorghe Dobre, a declarat, la inceputul acestei luni, ca, dupa finalizarea Coridorului 4, Guvernul roman va trebui sa dea mai multa atentie Coridorului 9 paneuropean, care traverseaza Romania, pe traseul Giurgiu-Bucuresti-Focsani-Bacau-Iasi-Sculeni, inspre Chisinau.
Conform site-ului Ministerului Transporturilor, urmeaza ca statul sa sprijine largirea la patru benzi de circulatie a Drumului National (DN) 5, intre Giurgiu si Bucuresti. Pentru acest proiect, Ministerul isi propune sa atraga fonduri de la investitori straini, precum si suma de 50 de milioane de euro, nerambursabila, prin programul ISPA. Costurile totale estimate sunt d