Cross Lander USA Inc. provine dintr-o firma de apartament (la propriu), Lacaro Auto Distributors Inc, cu un singur angajat.
Firma are cel mai ridicat grad de risc posibil in SUA, si cel mai mare credit pe care a fost in stare sa-l obtina vreodata de la o banca este de 5.000 de dolari. "Investitorul strategic" de la Campulung foloseste o chichita a contractului de privatizare pentru a-si bate joc de statul roman si de angajatii ARO
Cross Lander USA Inc. a cumparat, in septembrie 2003, ARO Campulung cu 150.000 de dolari. Valoarea "oficiala" a tranzactiei dintre Autoritatea pentru Privatizarea Activelor si Participatiunilor Statului (APAPS, actuala Autoritate de Valorificare a Activelor Statului - AVAS) si Cross Lander SUA Inc. a fost de 15,8 milioane dolari, la care se adauga datorii si credite comerciale de 11,4 milioane de dolari, asumate, chipurile, de cumparator. Cross Lander SUA Inc. a platit, insa, asa cum spuneam, cash, doar 150.000 de dolari. Repetam numele Cross Lander SUA Inc. nu dintr-o obsesie, ci pentru a nu fi confundat cu cel al unei firme de prestigiu din SUA si pentru a putea fi retinut, convinsi fiind ca, in urmatoarea perioada, acest nume va fi din ce in ce mai popular printre romanii deja obisnuiti cu privatizarile-teapa ale lui Ovidiu Musetescu. Apropo, stie cineva unde este Musetescu?
Cine este "investitorul strategic"?
In septembrie 2003, presa romaneasca scria despre privatizarea ARO Campulung cu un investitor strategic. Un cotidian central a avut curiozitatea sa intrebe la Directia de Corporatii Florida cine este Cross Lander USA Inc. Ei bine, aceasta firma a fost inregistrata la data de 19 septembrie 2003, cu doar o saptamana inainte de semnarea contractului de privatizare a ARO cu APAPS. Mai mult, Cross Lander SUA Inc. se trage din firma Lacaro Auto Distributors Inc., cu sediul in 3575 NW 82 ND Av